torsdag 13 augusti 2009

Lediga dagen.


Idag är jag ledig. Solen har haft vänligheten att titta fram på oss (eller vara vaken, som Vinga skulle ha sagt) så Vinga och jag har varit omkring här på området och plockat hallon idag med. Det är det bästa jag vet med sensommaren/tidiga hösten - att plocka hallon när det är varmt och soligt! :-D
Så, till mellis blev det en favorit i repris från tidigare i veckan - nyplockade hallon och glass. Vinga åt dock så mycket när vi plockade så hon orkade nästan ingen glass, haha. :-D
Annars väntar jag fortfarande på mina linser. De kommer ju aldrig! Jag blir vansinnig snart, hatar glasögon! (Även om det är en välsignad tur att de finns i brist på linser, annars hade det varit liiiite bekymmersamt att ta sig till jobbet tänker jag....)
Vinga har fått antibiotika mot sina svinkoppor igen, så nu börjar livet återvända. De torkar ut nästan med en gång av medicinen, så det är ju iaf bra. Snorig har hon blitt istället, men är i övrigt pigg och rask. :-)
I helgen blir det jobb för min del och gubben ska på skiftesfest så Vinga får vara hos momo hon.
Förresten är nya sovrumsgarderoben påbörjad, så snart kan jag visa bild på hur det blev, hoppas jag. :-) Är en del jobb med det dock, om det ska bli riktigt bra (bort med lister, upp med en passbit, fastskruvning av stommar i väggen och in med inredning innan dörrarna kan komma på plats) men det löser sig. Lite småjobbigt att hitta nåt att ha på sig just nu dock, då alla våra kläder ligger i stora högar på diverse platser, men men, den som väntar på nåt gott...
Ha det!

Inga kommentarer: