fredag 23 oktober 2009

Virkjunta, middag och bio.


Ikväll blir det middag och bio för pappan och mig. Vingalotta ska få vara hos mormor hon, vilket hon har läääängtat efter. "Jag har inte träffat mormor på hela dan" säger hon med jämna mellanrum och får hon välja så vill hon vara där, minsann. Gott för alla med andra ord. :-D N och jag äter nog på 5 knop ikväll och sen tror jag det blir "Flickan som lekte med elden" som kvällsnöje. Längtar dock nästan mest till morgondagens sovmorgon. ;-) Är inte pigg den här årstiden jag inte... Nån som har ett ide till övers?



Vinga har varit sjuk i veckan. Fick en febertopp i måndags kväll och har sen varit feberfri men rosslig och hostig och snorig nanting. Detta har gjort att mamman var tvungen att vabba och därmed få tid över att virka klart Vingas mössa. Garnet räckte precis till en liten en till Vingas docka också. Och, naturligtvis - Vinga ville också virka. Koncentration på hög nivå, men visst är hon söt vår lilla plutta? :-)





2 kommentarer:

Maria sa...

Pysselfia :-) Jättefin mössa :-) Och tack för termomössan satt som en fläskläpp, vad är vi skylldiga??

Puss puss å njut av barnfriheten, synd bara att vi inte fick barnvakt!

Unknown sa...

Vad bra att den passade! :-) Inte en krona e ni skyldiga, kostade inte så mkt å den var ju för liten för Vinga. :-)

Filmen var för övrigt sådär, tycker den var hoppig och de hade missat att ta med en del viktiga grejer från boken. Men mysigt var det. :-)

Puss