tisdag 10 augusti 2010

Drömhuset


I eftermiddag var vi och kollade på det tidigare nämnda huset på Omberget. Det var såklart jättefint, nytt och fräscht (dock var själva stommen ca 10 år gammal, flyttad från någonannanstans) men inuti var det tipptopp fräscht och nytt.
Köket var hur fint som helst och jag saknar verkligen en tvättstuga och groventre i vårt nuvarande hem. Antalet rum var även det perfekt, samt att det var både garage och carport. Tomten var stor (!) och kan säkert göras hur läcker som helst!
Men, vi har det för bra här på Blueberry Hill för att byta bort det mot något som bara känns sådär, inte helt hundra.
Det som framförallt gör att vi trivs så bra här, och som gör det svårt att byta bort, är området. Stranden, grannarna, skogen och naturen är inte lätt att vara utan nu när vi vant oss! Vinga har kompisar i grannhusen och i närområdet och det är guld värt.
Själva fågeholken våran är måhända liten, men vi har golvvärme, centraldammsugare och egentligen allt vi behöver!
Om vi nån gång flyttar önskar jag mig av drömhuset: inga tidigare djur, lagom stor tomt med rätt solläge, bra bostadsområde, 4 sovrum, tvättstuga och groventre, garage och carport, golvvärme, centraldammsugare och stort kök. Även möjlighet för gubben att bygga biorum, för då slipper jag högtalare i vardagsrummet! ;-) Eftersom vi blivit vana vid det vill jag gärna ha ett nytt och fräscht hus också, om jag nu lix får drömma. ;-)
Den dan vi hittar ett hus med alla dessa kriterier flyttar vi nog ;-) OM vi har råd vill säga. For now blir vi kvar här i fågelholken på Blåbärsbacken, och det känns bara bra. :-)

Inga kommentarer: