fredag 4 november 2011

Härliga (!) November!

Det här har banne mig aldrig hänt, men jag ser fram emot denna mörka, dystra månad som är November!! Fantastiskt och otroligt, men sant, så sant. :)

Månaden inleddes med gårdagens stadsmys på helt egen hand, sen har jag massor med roligt inplanerat, och det var EVIGHETER sen jag hade det!! Minns inte när jag senast gjorde något för bara mig, med mina vänner. På tiden alltså, och OJ vad jag ser fram emot allt!

Först ut av allt skoj blir tjejfest hos Mia på lördag. 20-tals tema och känner jag Mia rätt lär det vara sjukt välordnat och genomtänkt. Trots att jag inte är något maskerad-fan så har jag i alla fall lånat en klänning med 20-tals vibbar och köpt ett diadem med fjädrar på ;), måste ju försöka trots allt va? Nyttigt att göra något man inte är van vid och inte gillar, kanske jag ändrar uppfattning efter lördagen? Kul att komma hemifrån ska det bli i alla fall.

Blir första gången med barnvakt för Noris dock, eftersom maken tyvärr jobbar natthelg. Känns lite gruvsamt, men det går säkert bra. Mormor sover hos oss för minst möjliga förändring för liten, Nora äter gröt på kvällen och lite välling samt vanligt mat, så svälter gör hon inte och Vinga är hemma så det blir lite som vanligt också. Jobbigast för mamman, som vanligt förstås. ;)

Näst på tur av trevligheter blir tisdagen som bjuder på teaterföreställning av och med två gamla klass-/parallellklasskompisar! :) Om hon var en kille skull jag vara kär i henne möter Topboy. 
Det som gör hela grejen ÄNNU bättre, är att jag ska se föreställningen tillsammans med min bästa Jojo :D Såååå längesen vi sågs och ännu längre sen vi gjorde något bara vi två!! Vi inleder kvällen med middag tillsammans för lite surr-tid och sen spännande teater på det. Kul kul kul!!

Sen är det lugnt nån vecka tills Breaking Dawn part 1 har premiär. Där ikring ska jag få gå med fina Mia och se den. Längtar! :)

Så har vi den 18:e då min relativt nygifta kusin och hennes man ordnat fest på Rex som jag ska få äran att delta i. :) Grymt kul att få umgås med kusinerna en gång! :)


Så, nu ska tanta rastas en månad. ;) SKOJ ska det bli! Ser fram emot!!!

3 kommentarer:

Sara sa...

Men, vad härligt det låter! Suger i mig lite av din energi!

Maria sa...

Najs, speciellt att jag ingår i två av eventen :D

Marie sa...

Det ska bli superkul att umgås lite!