fredag 30 mars 2012

Dagisplats

Lillskruttan har fått plats på precis det dagis vi önskade i precis den tid vi önskade! Känns jättejättebra, det underlättar våra mornar så sjukt mycket när dagis ligger bredvid skolan! Det känns ändå som ett jätteprojekt att hinna till jobbet 7:30 när man ska lämna två barn på två olika ställen och sen köra i vägarbetenas paradisstad 2 mil bort. Alltså, allt som underlättar är guld guld guld värt!

Nu hade jag ju bara önskat att jag fick vara glad för detta, utan att bli ifrågasatt. Jag vet inget om dagisköer och placeringsplanering, jag är bara sjukt glad att vi fick plats för Nora där vi ville, när vi ville! Med Vinga fick vi vänta 2 extra månader och fick därtill plats på en helt ny, spartansk, tillfällig avdelning. Kanske det bara är så att det är vår tur nu?

Edit: efterforskning visar att vi har en plats, och att allt gått helt rätt till! Holmsund har den kloka policyn att placera syskon så nära varann som möjligt. Tack för det! :) Nu ska jag pusta ut och glädjas och hoppas att förskolan och dess personal är lika bra som Lövö! :)

1 kommentar:

Sara sa...

Vad skönt för er!