torsdag 16 augusti 2012

Sommarens pyssel och inredning :)

Jag har ju såklart pysslat och shoppat lite inredningsprylar i sommar också. :)

Barnen fick en fin sekretär av sin farmor, som hennes farfar gjort till henne, och den lånar jag till en egen hörna tills dess att barnen förstår att vara rädd om och uppskatta den - perfekt lösning om du frågar mig. ;)


Nyckeln till lådan och skivan i sekretären hade försvunnit, så jag letade på Tradera och fyndade beslag som passade perfekt i stil till de små som redan fanns till de små lådorna! (Beslaget i mitten är original och det med nyckelhålet blev det, en på skivan och en på den stora lådan, då det följde med två av varje sort. Det högra beslaget hittar jag säkert ett annat användningsområde för).


Till fick jag en snirklig liten pinnstol. :)


Allt målades vitt, och voila! :) Jag känner mig nöjd (och det är mysigt att sitta här i min egna hörna!), nu ska jag bara hitta en passande arbetslampa hit, för mörka höst och vinterkvällar. :)





Så har jag ju shoppat lite på Ellos och IKEA :)

Ett sideboard i matrummet i samma serie som matbord och vitrinskåp. Bjursta från IKEA.

En liten IKEA Bestå vägghylla på ben med en skjutdörr i köket. Den är bara 20 djup men sväljer lite barnporslin iaf. De öppna hyllplanen ska utsmyckas med nåt kul, icke ömtåligt ;), som jag ännu inte bestämt mig för vad det blir. :)

Karmstolen från kollektionen IKEA PS 2012 som jag blev kääääär i! Pryder här sin plats i hallen. :) (Skön är den också, perfekt att knyta skorna i).

Ett nytt, större rumsbord. IKEAs Hemnes. Funkar fint när vi är många i soffan. :)

Mysbelysning i hallen, från Ellos.

Kvar har jag en pigtittare från leasingspappas mamma och en liten byrå från mormors bror som ska fräschas upp. :) Trevliga pysselprojekt på sensommaren. :D


Inga kommentarer: