lördag 11 oktober 2008

Konstant dåligt samvete


Det är verkligen hur kul som helst att plugga BUP, i tisdags hade vi världshistoriens bästa föreläsning. Handlade om barn som far illa, jätte intressant, hemskt och föreläsaren var superduktig. Sen att jag trivs så mycket bättre på jobbet och känner mig engagerad och drivande där är helt otroligt, det trodde jag aldrig i min vildaste fantasi skulle ske på "mitt gamla skitjobb".

Däremot har jag verkligen alldeles för lite tid hemma. Kommer hem en timme innan Vinga ska sova och då ska vi äta typ, så jag har så himla dåligt samvete gentemot henne. Känns som om jag aldrig har tid för henne och det märks på dottern också. :-( Försöker, allt jag kan, att vara närvarande och verkligen MED henne när jag väl är ledig (och inte måste plugga) men det blir bara så lite tid. Känns obra, men det är tur att nätverket runt oss är starkt och att Vingas pappa är en klippa just nu. :-)

Ikväll ska mamma Millan på pyjamasparty, haha. Det var inte igår kan jag säga, men det blir nog trevligt. (Dock utan pyjamas - äger ingen - så d blir mysbrallor istället ;-)) Hämtmat (för min del från underbara Gandhi *mums*), snacks, ett (eller två ;-)) glas vin och tjejsnack. Inte fy skam. :-D

Ha en bra helg alla!

1 kommentar:

Maria sa...

Träffade llltösabiten en snabbis idag, hon är ju för söt :-)

Ja visst äre irriterande när man lägger ut hundratals kronor åsså kan man inte använda grejerna?!?! Det är juinte direkt så att pengarna rullar in när man är föräldraledig. Grrrr...

Hoppas ni har trevligt ikväll :-)