torsdag 16 april 2009

En dag kvar



Idag hade jag tagit kompledigt hela dagen, men inte för att njuta av ledig tid, utan för att plugga. Har plöjt mig igenom den dryyygaste av de 4 böcker jag skulle läsa (märkte jag ;-)) och börjat på en mycket mer intressant bok. Känns bra. Måste nämligen lämna igen 3 böcker på tisdag, å dessutom ska ju uppsatsen gärna vara klar den 10:e maj också. ;-) Hoppas verkligen jag klarar den deadlinen, orkar inte hålla på med det där långt in på sommaren - då vill jag ju vara ledig!

Har även ansökt hos chefen om att få gå upp till heltid from juni (ibland tror jag inte att jag är riktigt klok ;-)), men hon ville att jag skulle ta en heltidstjänst redan from maj... Ta tjänstledigt för plugg då förstås, eftersom jag har rätt till att gå ner i arbetstid iom att jag har småbarn. Men känner jag mig själv rätt blir jag ju snål i så fall, och kommer säkert jobba mer än jag egentligen hinner maj ut... Hade tänkt jobba mina 80% ett par veckor, och bara det, när jag pluggat färdigt för terminen, för att få det lite lugnt innan jag kör igång med heltidsjobb... Nu skulle chefen göra schema igår, så jag får väl se vad hon bestämmer åt mig. ;-)

Nu är det bara en dags jobb kvar, sen är det helg - och då kommer LINN!!!!! :-D
Dessutom ska Mia och jag fira att vi blivit/ska bli kärringar i år, med fest här i skärgården. Världens bästa Mia har fixat och donat och ordnat så det kommer nog bli hur bra som helst! Själv har jag knappt hunnit med nånting som har med festen att göra - förutom köpt kläder som jag ska ha. ;-) Dygnets alla timmar räcker inte till för jobb, plugg, barn, man, hem och dessutom planera och fixa fest, har jag märkt. Så TAAAAAACK Mia-fia! :-) Jag lovar att jag ska infinna mig och festa och fira på lördag iaf. ;-) :-D

Puss på er!

1 kommentar:

Maria sa...

Jo skulle just vara snyggt om du inte dök upp på din egen fest ;-) Hihi! Som sagt tar betalt i natura :-)

Puss puss