måndag 18 maj 2009

Maj kommer med kalas!


Kalas kalas och mera kalas. Det är vad maj månad som alltid bjuder på. Det börjar med syster, som vi firade förra helgen. Sen kommer Mia tätt efter, som vi firade i tisdags. Så har vi mamma (som vi ska fira med middag och bio ikväll, syster och jag), Vinga (kalas blir det på torsdag), morfar (som vi firade i lördags), N:s farfar och i början av juni pappa, lill-Björn och Kina. Tårtan kryper snart ut ur öronen på mig - för att inte tala om maggen som vuxit ett par-tre storlekar redan. *pust* Dyrt blir det också, men vad tusan. ;-)
Hade planerat att inte köpa så mkt paket till dotra i år, men ack vad jag bedrog mig... vips var det en hel drös med paket i alla fall.. vad hände?? Jaja, bättre lycka nästa år kanske?
För övrigt i helgen har Vinga och jag hunnit rensa rabatten, tvätta bilen, städa och jag har skurat mitt gamla dockskåp som Vinga ska få på födelsedagen. Får se vad hon gillar det. Är ju lite kul att min morfar gjort det själv. :-) Nostalgi. :-)
Nu bär det snart av till stan för andra gången idag. Har hunnit vara iväg på massa ärenden (ordnat pass till mig, hämtat Vingas - oj vad söt hon var!, klippt luggen, bytt ett par sandaler till Vinga, köpt kläder till Vinga och handlat mat). Blir trevligt med en helkväll med mamms och syster. Änglar och Demoner bjuds det på efter middag på italiensk restaurang. Najjs.
Nogsvamlat nu, känner mig ytterst osammanhängande. ;-)

Inga kommentarer: