söndag 10 maj 2009

Nytillskott i familjen


I fredags bytte vi bil minsann. Aningens panikartad blev det, då försäkringsbolaget hux flux ställde av vår gamla pärla eftersom de löste in den istället för att laga bucklan jag fick för ett par månader sen när en tok med släp körde in i mig på Barnens Hus parkering.
Tack å lov var bilfirman sjysst och lät oss hämta ut den nya bilen vi redan kollat på, trots att vi inte fått betalt av försäkringsbolaget än.
Den nya pärlan, också en Seat (men Altea XL istället för Cordoba och årsmodell 08 istället för 99 ;-)) är så fin så. Jag sitter som en kung, högt och fint, när jag kör och Vinga har goooott om plats för benen där hon sitter i sin stol där bak. Luktar nyyyytt gör den också, hihi, lyx! :D
Helgen har annars bestått av kalas för syster som blev 20 (herrejisses, hon är ju vuxen för tusan :-o), umgänge med henne och hennes pojkvän från Göteborg (som för övrigt är en yngre kopia av min gubbe - på gott och ont ;-)), hockey och plugg.
Imorgon eller på tisdag smäller det för slutredovisning av min uppsats. Är mer än lovligt nervös, hatar att stå inför massor av folk och prata om nåt man ska kunna - får blackouts av nervositeten så nåde den som ställer en fråga ;-). Natten kommer att bli sömnfattig, gissar jag. Huga! Men sen är det gjort och om jag blir godkänd får jag vara LEDIG på mina lediga dagar framöver, det blir INTE dumt kan jag lova!
Det har varit två underbart lärorika, intressanta och roliga terminer med den här kursen, men också väldigt slitit att få ihop livet med 50% plugg, 80% jobb och därtill barn, man och hem. Det sociala livet har varit mer eller mindre obefintligt så det hoppas jag kunna återuppta i sommar. Kan behövas! Saknar att bara vara och ha roligt, men jag kommer nog att sakna plugget också, kan jag tro, om jag känner mig själv rätt (, jag är inte riktigt riktig, kunskapstörstande som jag är ;-)). Får se om det blir steg 2 i BUP framöver, är sugen på att ta en kandidatexamen i ämnet, men det får bli en senare fråga. :-)
Nu till bronsmatch i hockey-VM.

1 kommentar:

Danne sa...

Ohh vad roligt. Grattis till nybilen! Hälsa gyben och vingis