måndag 8 juni 2009

En nyttohelg gick visst fort











Har haft en hel massa att pyssla med här hemma, som jag ärligt talat haft lite smått panik för att det har hopat sig (varför jag får det är en gåta - lär mig aldrig att helt slappna av tror jag). I veckan har som sagt N varit extremt flitig ett par dar och i helgen har jag hunnit med en del jag med.
I lördags var jag så sjuuuukt trött att jag inte visste var jag skulle ta vägen, så någon skrotbåtstitt bidde det inte. Vinga och jag nöjde oss med att åka till morfars stuga och fira honom och Kina istället. Trevligt och gott. :-)
Igår lockade vi hit mormor, Åke och Cilla med hembakad rabarberpaj (Vinga både plockade rabarbern och geggade ihop smulpajen - kul att kladda tyckte hon).
Medan Cilla lekte med Vinga senare på dagen dammtorkade jag, bäddade rent och tvättade tre maskiner tvätt. Efter maten åkte vi och röstade och sen dog N och jag av i soffan med en halvbra film (Burn after reading).
Idag har jag oljat in vindskyddet, fyllt på med jord i stenpartiet (kommer mera, det behövdes visst en hel del ;-)), planterat gräslök och börjat packa lite. N har också varit flitig när han vaknade och hämtat två lass jord samt lagt sten runt vårt stenparti. Blev riktigt fint tycker vi. :-)
Den dagen jag var på stan fick en liten trädgårdsängel följa med hem också. Den pryder sin plats bland stenar och växter på baksidan numera. :-)
Nu blir det te och film för min del (Burning Plains). Vinga sover och N jobbar natt.
Lev å må!

2 kommentarer:

Maria sa...

Men det var då fan vad flitiga ni var då ;-) Very nice blidde det :-)

Puss puss

Unknown sa...

Haha, ja, N har fått nåt ryck den här veckan. Skönt att ha det mesta gjort innan semestern dock, så man kan softa då istället. :-D