torsdag 11 juni 2009

Semester!

Vinga rustad för utelek i regnet.




Nu är det äntligen semester! Gud som jag har längtat! Känns att jag har jobbat hårt detta året som gått, för jag är helt slut. Ska bli väldigt skönt att vara lite ledig nu, och att få åka iväg och bara vara i två veckor.



Sista juni börjar jag jobba igen, två veckor, för att sedan vara ledig två veckor till i slutet av juli. Det är ju som det är med uppdelad semester, men det känns gott att Vinga får vara ledig 7 veckor i streck och slipper sommardagis (tack vare morfar sista veckan :-)).



Idag har det varit en sköterska här och gjort treårskontroll på Vingetotta. Hon var mäkta imponerad av Vingas utveckling, jätteroligt att höra! :-) Hon tyckte att Vinga var en välutvecklad och väldigt tidig tjej, både språkligt och motoriskt. Hon var framförallt imponerad av att Vinga redan har alla språkljud (det är visst ovanligt med S, R osv), att hennes ordförråd och ordförståelse är så stora och att hon verbalt skämtar och är ironisk. Allt i övrigt lät väldigt bra och eftersom Vinga är så smal som hon är var hon heller inte orolig över våra matvanor (som vi naturligtvis diskuterade - mamman med aningen dåligt samvete över godsaker som slinker ner nån gång i veckan...). Vi pratade även om TV-tittande och dataspel (där vi definitivt har brister, maken och jag är inte riktigt överens om vad som är lämpligt för en treåring.... men det fixar vi nog), om rädslor och hur man hanterar det som förälder och mamman fick beröm både två och tre gånger för sitt resonemang. :-) Både mor och dotter växte ett par cm efter detta besöket, inte dumt inte! :-)



Efter BVC-besöket tog Vinga och jag oss en tur ut i regnet. Kyligt men Vinga hade kul i den blöta lekparken iaf. Nu har gubben vaknat så nu blir det en kaffetår tror jag bestämt.



Förresten - jag fick idag även - äntligen - besked att jag är godkänd på BUP-kursen!!! :-D Sweet!



Om två dar åker vi till Kroatien, shit vad fort det gått! :-D



Kram alla.

3 kommentarer:

Maria sa...

Sweet eran dotter e ju coolast i byn (precis som hennes mamma) :-D Jag har sagt det förr å jag säger det igen, paaaaacka med mig i resväskan :-D

Unknown sa...

Hihi, detsamma, fast andra byn (den utan centrum ;-)). *packar om för fullt*

Pussen

Danne sa...

Hoppas ni har det suuuupermysigt alla tre nu utomlands! Håller tummarna att vädret är bra och vattnet varmt