onsdag 15 juli 2009

Skönt med ledigt.

Börjar komma in i ledighetslunken så smått här hemma. Det tar tid dock, att varva ner. Riktigt lugn och harmonisk är jag inte ännu. Blir väl det lagom till att jag ska börja jobba igen skulle jag tro. ;-)

So far har vi hunnit med att vara i Sörmjöle hos Vingas morfar och hans fru, vi har haft en härlig hemmadag i solen (efter en tripp till stan där vi handlade mat och hittade en sparkcykel till Flingon som vi lovat henne) och idag, N:s första arbetsdag efter semestern, har vi våldgästat våra underbara vänner i Obbola hela långa eftermiddagen - tuuuuusen tack Mia och Uffe för er gästfrihet!

Imorgon funderar mamman på att ta en liten shoppingtur till stan igen, behöver nåt att ha på mig på lördag tror jag bestämt. Vi får se vad vädret och orken säger helt enkelt. :-)


Morfar hade en robotkostym till Vinga!

Vinga provade spikmattan med stor skepsis.

Rabarber och konversation med morfar på altanen.

Provar sparkcykeln - med BOKSTÄVER och MED hjälm - för första gången.

Redo för en lekparkssväng.

Vinga kan gunga HUR länge som helst!

Vackraste Tottan!

Pappan fick hjälp att tvätta sin motorcykel.

Frida fick en ny lekstuga idag, den älskade Vinga!
Sötaste Fridan.
Mia med sällskap tävlar med lekstugan.

Väl hemma ikväll hade grannarna sitt barnbarn på besök, då blev det bubbelblåsning för hela slanten!

Inga kommentarer: