tisdag 29 september 2009

Dagisfoto

Här är det hektiskt som vanligt. Full huggning varje dag känns det som.

Har jobbat mycket ett par veckor och hunnit börja om med Pilates igen. Känns som ett klockrent val som vanligt. :-) Var en aning skeptisk till att börja steg 2 igen (i våras anmälde jag mig till steg 3 men det blev visst inget av utan de döpte om kursen till steg 2 vilket fick mig att fundera) men det innebar visst ändå lite utveckling som tur var. Introducerades för Pilatesringen förra veckan. Kul! :-) Det blir ett workout pass ikväll och om jag hinner vanliga 2:an imorgon kväll.

Idag var det dags för fotografering på Vingas dagis. Eftersom jag var ledig idag passade jag på att stanna kvar där och hälsa på medan det fotades osv. Det var roligt. Jättekul att se hur Vinga samspelar med de andra barnen och skönt att se att hon har det bra. Har varit rörigt på hennes avdelning i höst har jag märkt, plus att jag inte känner igen hälften av varken barn eller personal så lite oroligt har det allt varit. Speciellt som jag vet hur försiktig min lilla tjej är. Hon har ju sin bästis, Tindra, som hon funkar jättebra med, men jag är lite orolig för hur det går när Tindra inte är där. Dock verkar några andra tjejer också vara kompis med Vinga och idag såg jag ju live att fler barn där är försiktiga och står ensamma emellanåt. De busiga killarna som Vinga är skeptisk mot och som hon var ledsen på grund av för ett par veckor sedan, beter sig lika illa mot andra barn också så det kändes på nåt konstigt sätt bra det också. Jag menar, inte bara min lilltjej som drabbas iaf. Men det är gräsligt hur en del ungar kan uppföra sig! Skrämmande, i så unga år dessutom!

Efter dagisbesöket åkte vi hem till ett hus utan el. Nån har visst grävt av en elkabel som går ut till ön här så nu kör de Diesel som provisorisk lösning sen nån timme tillbaka. Tur det iaf, för jag hade en tvätt igång i maskinen. ;-)

Förra helgen blev vi med ny säng också. De hade kampanj på Mio som vi åkte och tittade på och åkte därifrån med en beställning, så snart (?) har vi en riktig dubbelsäng hemma! Ska bli sköööönt! :-D Har beställt en dyr sänggavel också. Ska d va så ska d va! ;-)




Nu till helgen har vi ordnat barnvakt och ska ta tag i att rensa på vinden och i förrådet. Skrot ska SLÄNGAS har jag bestämt! Fick muta N med att vi ska gå på bio på kvällen också, för att få hans hjälp. ;-) Blir mysigt att rå om varann en stund och få sovmorgon båda två på söndag. Lyx! :-)

Nu ska jag hänga lite tvätt. :-)

1 kommentar:

Moa sa...

sååååå snygg sänggavel. Kommer at passa in finfint! :)