fredag 11 september 2009

Långhelg


Nu har jag långhelg. Mycket skönt! Det är hopplöst mycket på jobbet och jag känner mig orolig, stressad och sliten. Inte bra! Därför ska det bli jätteskönt att ha en hel familjehelg i helgen. Blir väl att pyssla på här hemma lite och kanske tvätta och vaxa bilen inför vintern. (Darn vad kallt det blivit på mornarna, förresten).

Har fastnat för serien Dexter, som jag lånat av systeryster, så det blir nog ett par såna avsnitt i helgen också, skulle jag tro. Läser också en superbra bok (Skadad, heter den) så det kan bli nån tidig kväll med läsning också. :)

Ikväll ska jag prova baka Lingonpaj med vanlijvisp till. Sett receptet på ett mjölkpaket så vi får se om det är gott. Frossar för övrigt i godsaker alldeles för mycket nu för tiden, men ska försöka få till det med att börja träna lite till veckan. Min älskade Pilates kommer vara i Obbola, på onsdagkvällar, så det blir nog inte att jag går den kursen i höst. :( Jag jobbar vissa onsdagar och det kändes drygt att åka till andra sidan bron och träna, plus att det inte blev nån steg 3 kurs och jag redan har gått steg 2 tre (!) ggr. :/ Men, har inte hundra bestämt mig än, så vi får se. Ska testa Pilates Workshop och Bodybalance till att börja med så får vi se sen.

Ah well. Nu ska jag och Tottaling åka till mamma och installera Office (de är INTE stabila på datorer i mitt gamla hem inte ;)) på deras nya dator - och sno med oss några DVD:s med Dexter också. :D

Trevlig helg alla!

Inga kommentarer: