fredag 21 maj 2010

Frånvarande

I väntan på att mamma ska bli klar att gå ut kan man sätta sig i dörröppningen och njuta av solen. :-)

Det var visst längesen jag skrev nåt här. Kan bero på att jag jobbat som ett jehu (tom på ledig dag då jag satt och gjorde nytt schema åt vår arbetsgrupp - trots att det inte är min uppgift - men det gick bra och mitt förslag blev det gällande efter sommaren :)) och att det varit så himla vackert väder! Med god marginal över 20 grader i en vecka nu. Helt underbart men den vanliga kylan kommer inte bli rolig att tas med när det vänder. ;-) Vi har varit ute till långt in på kvällen varje dag här hemma (när jag varit hemma) och pysslat i trädgården, sparkat boll, cyklat och bara myst.


I helgen var min älskade syster här dessutom, så då försökte jag umgås med henne så fort tillfälle bjöds. Hon gav mig en behandling i söndags och i måndags kom hon och erbjöd alla mina arbetskamrater massage på jobbet. :-) LYX! Superduktig är hon också, min kära syster! (Massageterapeut pluggar hon till, om någon undrar ;-)). Lillasyster kom hem för att hennes farmor gått bort och det var begravning i fredags. Jag tog ledigt en timme så jag hann vara med och åkte till jobbet efter minnesstunden. Det var jobbigt! Huga... men det gick.


I tisdags fyllde kära mor år så då bjöd vi henne och Åke på BBQ och tårta här hemma. Det uppskattades, och maten var grymt god! Inte dumt med en kock i huset kan jag säga. :-D


Den här helgen är det kalas kalas kalas som gäller. Vingetott fyller 4 år på lördag - och är dessutom bjuden till granntjejen på kalas på söndag, så vi kommer nog rulla lite extra bra efter helgen här. ;-) Har varit (och är ff) en del att stå i för 3 kalas här hemma, men Vinga är så himla förväntansfull så det är värt varenda ansträngning. :-) Blir inget jätte märkvärdigt ståhej, det blir fika och fiskdam på söndag när dagiskompisarna kommer, annars bara fika. Tror (och hoppas ;-)) att de små (förlåt Vinga - MELLANSTORA) barnen är nog så nöjda att de får träffas och leka och Vinga att hon får visa sitt rum och sitt hem för det har hon pratat så mycket om att hon vill göra. 6 dagiskompisar ville hon bjuda, vilket är alla tjejer på avdelningen, och det tyckte jag var alldeles lämpligt. Roligt att alla ville komma också - så länge nu ingen blir sjuk vill säga. En förväntansfull liten tjej har vi här hemma iaf. :-)


Nä, nu ska jag försöka ta det lugnt ett par minuter innan jag börjar med tårta nr. 1.


Kram på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken underbar bild!