tisdag 4 maj 2010

Vattkoppor

Jaha, så var det (förmodligen) Vingas tur att få vattkoppor. Kunde inte ha kommit mer olämpligt - meningen var ju att vi skulle åka och hälsa på lillasyster i Göteborg fre-sön, lillskruttan och jag. Är såååååå ledsen i ögat för att vi inte kan åka. :-(

Ville så gärna, framförallt åka iväg och göra nåt med Vinga för en gångs skull! Känner inte att jag kan åka iväg själv heller. Dels för att om Vinga blir mycket dålig vill jag inte lämna henne till barnvakt (N jobbar natt hela helgen) och dels för att det känns som att jag träffar Vinga tillräckligt lite ändå. Ska ju dessutom åka iväg om ca en månad på en veckas utlandssemester utan henne, så Göteborg får vänta till hösten, då Vinga kan följa med!

SURT och LEDSAMT är det i alla fall! Men, jag antar att man inte kan göra så mkt åt om ens barn blir sjuk....

4 kommentarer:

Sofia sa...

Näää vad tråkigt! Nog är det väl typiskt ändå! Har syrran din barn eller? Annars kanske ni kan åka ändå om Vinga är ganska pigg? :D

Maria sa...

Fy vad trist :-( Men en positiv sak är ju att ni kan leka med oss på lördag istället :-D Frida har ju redan haft pricksjukan :-)

Unknown sa...

Ja, det är sjukt typiskt! Man får inte flyga med vattkoppor, kan ju va riktigt farligt för vissa. Så, tyvärr, även om syster inte har barn så måste vi va hemma.

Får iaf tillbaka alla pengarna, mot uppvisande av läkarintyg (som är på väg) från båda flygbolagen och hotellet, så vi kan åka i höst istället kanske.

Mia - vill ni leka med oss? Vad kul!!!

Maria sa...

Ja det vill vi :-D