lördag 25 september 2010

Hösten blir lila i år.






Den här veckan har varit annorlunda på många sätt.


Jag har jobbat 3 dar, men inte varit på jobbet en enda minut på hela veckan, eftersom jag haft 4 utbildningar dessa dagar istället. Missade dock en, eftersom Vinga har varit så sjuk som aldrig förr sen i söndags kväll.


Hon, som aldrig påverkas nämnvärt ens av feber, har legat helt pall i soffan och bara gnytt i tre dagar. :-( ONT i mammahjärtat! Tack och lov är hon nu frisk igen och idag ute i regnet och städar på området med sin pappa. :-) Mamman har sovit så vansinnigt dåligt denna vecka eftersom dotra har legat inne hos mig och snarkat eller vaknat varannan sekund pga nästäppa och ont i halsen. Alltså ska jag försöka vila bort lite sömnbrist en stund, bara jag har bäddat rent och tvättat färdigt förstås.


Mer annorlunda är också att jag shoppat mer den här veckan än jag gjort på hela året! Det har tom blivit inredningsprylar och ett par skor till mig - inte bara grejjer till Vinga! Kors kors kors i tak. :-) Därav rubriken iaf, för Vinga har fått lila vinterkläder och mamman har fått lila kuddar, gardiner och ljuslyktor till vardagsrummet. :-D


Den sista annorlunda händelsen denna vecka var att jag fick gå ut och äta på restaurang med min Mia! <3>


Ikväll blir det höstfest på området och vi ska äta hemma hos oss med några grannar (för att slippa surströmming med de andra ;-)) innan vi går ut och umgås. Blir nog trevligt. :-)



6 kommentarer:

Maria sa...

Lila is da shit, helst tillsammans med cerise då Vi borde äta middagar ensamma oftare tycker jag :-)

Anonym sa...

Vad fint du gjort med det nya på bloggen! Lila är snyggt och höstigt! Jag längtar tills allrummet i källaren blir färdigt och den lila tapeten sitter på väggen.

Unknown sa...

Mia - oh yes! Det borde vi! Och vet du förresten - vi har en cerise ljuslykta i köket!! :-o :-D

Annika - oooh lila tapet! Mönstrad eller enfärgad? Spännande! Hoppas få se bilder sen då. :-)

Maria sa...

Jag tror jag svimmar ;-)

Unknown sa...

Hehe, men nu är den i Vingas rum så det hänger en lila i köket istället. ;-)

Anonym sa...

Lila botten med silvriga "blad" på, tror det är Midbec. Lovar visa på bloggen sen :)