fredag 6 januari 2012

2011

En sammanfattning av 2011, månad för månad som förra året: :)

I januari var jag hemma på gravidpenning, sugen på att boa, virkade pulsvärmare på beställning, var totalt fast i Sons of Anarchy (och Jax ;)) träsket, maken och jag var i Lycksele på hotellweekend, Vinga började visa femårstemperament och moffa blev riktigt dålig och gick bort den 29/1 :(.

Februari inleddes med en envist snurrande bebis i magen och en stark rädsla och oro för ett eventuellt kejsarsnitt, ett vändningsförsök som inte blev av (pga en envist snurrande bebis ;)), ett ultraljud därav, tacksamhet över en nyfunnen vän och så var det morfars begravning.

Mars kändes som en enda lång väntan på bebis! Jag mådde riktigt riktigt dåligt, i både kropp och själ, och de nio dagar jag gick över tiden var fruktansvärda rent ut sagt! Den 19:e kom hon så dock äntligen, lilla Nora och livet återvände i raketfart! En sån fantastisk lycka!! Ja, och så fyllde jag ju 32 ja. :)

I April njöt vi för fullt av lilla Nora och fick se Vingas dansuppvisning nr 2 - Tjabba tjena hallå.

Maj innehöll syskonkärlek och familjeband och bjöd som vanligt på massor av födelsedagsfirande, viktigast av allt såklart Vingas 5-års dag! Vi bestämde oss också för att byta hus med mamma och hennes man och tankeverksamheten satte fart!

I juni döptes Nora, jag började viktväkta, sommaren kom, husplaneringen ökade i styrka och älskade leasingpappa Åke fyllde 60, vilket vi firade stort.

Juli fylldes av semester hela familjen med besök i stugor och besök av kära vänner.

I Augusti åkte vi till Göteborg och hälsade på lillasyster och roade oss kungligt, gick på bröllop, började renovera trappan i nya huset och hade det fortsatt bra.

September bjöd på en tur till stugan där Nora plötsligt helt slutade sova. Vinga började visa stort missnöje med livet och mycket var ganska eller mycket jobbigt denna månad.

Oktober och hösten innebar motivationsbrist för mig som jobbat hårt med vikten hela sommaren och vi fortsatte renovera lite. En träff med fl-gänget från Vingas bebistid hanns också med.

I November fick jag roa mig kungligt med lyxdag utan barn på stan, SATCO-fest med 20-tals tema, teater och middag med bästa Jojo, bio och middag med bästa Mia och (bröllops)fest med kusinerna på Rex.

December, frosseri och bakning utan dess like ;), mysigt julfirande, Nora blev jätteförkyld och vi hade en jobbig vecka och året avslutades med en mysig nyårsafton med min familj.

Sammanfattningsvis ett bra, jobbigt och lärorikt år som bjöd på den största kärleken och välsignelsen ännu en gång! TACKSAM för mina barn, min familj och mitt liv! <3

Gott nytt 2012!

Inga kommentarer: