måndag 5 november 2012

4 dagar till en månad

Ynka fyra dagar kvar tills min detox är färdig. Det går ju fint det här, måste jag säga. :)

Har fortfarande inte ätit socker, men i lördags fuskade jag när jag och maken var på middagsdejt på Vezzo och senare tog ett glas vin på Lottas, åkte hem och spelade spel och kort och drack lite mera  vin. Det var över en månad sen jag drack alkohol så det behövdes inte mycket för att det skulle snurra till i skallen, ska jag erkänna. ;)

Motionen går an den med. Har ingen motivation alls men har fortsatt med promenader/pilates varannan dag som jag lovat mig själv. Det är trist att inte tycka att nåt är kul. Jag njuter endast när jag har sällskap på promenaden, annars är det ett måste bara... Det ÄR, ska jag erkänna, jätteskönt efteråt, men någon njutningsfull sysselsättning i sig har det ännu inte riktigt blivit, tyvärr. Blir det det om jag fortsätter??

Efter denna vecka ska det bli intressant (?) att se hur det går med allt. Undrar om jag klarar att äta gotteri med måtta? Det är ju inte riktigt mitt mellannamn om man säger så.... snarare allt eller inget. :/
Motionsmässigt är det också jobbigt att det krävs så himla mycket planering, viljestyrka och att det tar så mycket (i alla fall %:uellt sett i vår situation) av värdefull familjetid för att det ska bli verklighet. Gå på gym eller pass känns som en omöjlighet, om jag inte vill ha barnvakt åt barnen 3 gånger i veckan - och det vill jag inte. Nån gång, fine, men inte så ofta. Inte för tränings skull... :/

Hur som haver, den här månaden har varit BRA för mig. Jag tror och hoppas att jag brutit lite av mina dåliga vanor och på köpet funnit en ny inspirationskälla kostmässigt i rawfood, som jag INTE tänker sluta äta! :)

Mitt mål framöver är i alla fall:

1) Att fortsätta motionera varannan dag eller minst 3 gånger i veckan.

2) Att äta sötsaker endast 1 dag i veckan fram till jul.

Wish me luck. ;)

8 kommentarer:

Sara sa...

Jag är grymt impad! Lycka till i fortsättningen! Själv fortsätter jag frossa i onyttigheter i stort sett varje dag och rör ingenting alls på mig :-(

Unknown sa...

Se det så här Sara - Nora är 1,5 år, det är inte Theo än. ;) Kram på dig och tusen tusen tack för pepp! <3

Sara sa...

Haha, är det så enkelt ;-)

Unknown sa...

Absolut! ;)

Annika sa...

Ja herreligen så duktigt kämpat av dig! En månad utan socker skulle jag aaaaldrig fixa, tror inte att jag skulle kunna hitta nån ersättning i rawfood heller, frukt och grönsaker är inte godis i mina ögon och kan aldrig ersätta det heller ;-)

Och motionen har du ju varit skitduktig med också! Varnnan dag är mycket när man som du själv säger inte har något intresse för det.

Kram och heja dig i fortsättningen också!

Unknown sa...

Tack Annika!

Jag är en riktig godisgris så jag förstår hur du menar med att det inte går att ersätta godis med frukt, men det har varit bättre än inget och är gott på ett hälsosamt sätt med rawfood. ☺

Fem minuters regeln är oxå bra, för suget mildras faktiskt på riktigt om man inte kastar i sig godsaker direkt suget sätter in. ☺

Som sagt, jag hoppas måttan infinner sig nu, men det återstår att se.

Susanne W sa...

Jag grymt vad duktig du är :)

Unknown sa...

Tack :)