fredag 22 februari 2008

Dagisbarn


Så har man ett dagisbarn då. :-)

Igår var första inskolningsdagen för lilltjejen. Det gick bra. Hon är dock väldigt försiktig vår lilla tös. Vill vara näääära mig eller maken och drar sig undan de andra barnen och vill helst leka själv. Förmodligen (förhoppningsvis) ger det sig i takt med att hon blir tryggare i miljön och med fröknarna och sådär, hon är ju inte så van vid så många andra barn ikring sig samtidigt. Hon har iaf inte varit ledsen eller så, hittills.

Får se hur det går när vi ska börja avlägsna oss... är lite orolig samtidigt som jag tror nånstans att hon nog anpassar sig bättre om vi INTE finns nära hela tiden... Jag hoppas det iaf. :-)

För övrigt har jag börjat nedräkningen till jobbstart den 3:e också. Var på schemaläggning/planeringsdag i onsdags och fick det trista beskedet att jag måste jobba var tredje helg i framtiden. :-( Jag och maken kommer mao gå om varann rejält... fördelen blir ju dock för dottern som inte måste vara på förskolan så himla mycket. Inget ont som inte har nått gott med sig? ;-)


1 kommentar:

Maria sa...

Hahaha, roligaste bilden ever ;-) Tror fortfarande att det är värst för föräldrarna vid inskolning. Barnen brukar smälta in rätt snart :-)