fredag 1 februari 2008

Träningsfunderingar från en latmask


Pilates måste vara den högre maktens gåva till mig. :-) Är såååå dålig på att träna, har alltid varit fruktansvärt ointresserad av allt vad idrott heter, till min stora sorg måste jag erkänna. Det hade ju varit helt fantastiskt underbart att tycka att all (eller åtminstonde nån ;-)) sport var skitkul att utöva, men så är jag alltså inte funtad.

För ett antal år sen tog jag mig i kragen och började träna ändå, bara för att jag måste liksom, och hittade efter några försök Step Muskel som jag tycker är helt ok att träna. Det är inte en lika stor plåga som allt annat, och ibland tom ganska kul, så det har jag tränat ett par ggr i veckan i några år nu.

När jag blev gravid fick jag omöjligt mycket problem med bäckenuppluckring och kunde inte träna på över ett år även efter att dotra föddes, sen flyttade vi och i höstas fick jag prova på att träna på ett nytt ställe som inte hade Step Muskel att erbjuda. Jag körde vanlig Step istället och provade på Pilates också, för första gången i livet.

Det måste vara det bästa jag nånsin har gjort för mig själv! :-) Redan första gången, en prova-på-halvtimme, kände jag att det här är nåt för mig! Så jag har fortsatt och det är jag glad för. :-) Varenda gång kommer jag ut från träningen med en sååå skön känsla av välmående, både i kropp och själ. :-) Med andra ord - den högre maktens gåva till Millan. :-D

Å för övrigt väntar jag fortfarande på besked från jobbet... har inga större förhoppningar, men hallå, det vore trevligt att veta...

Trevlig helg!

Inga kommentarer: