lördag 2 januari 2010

God jul och gott nytt år!

Har försökt få upp lite bilder från jul å nyår här länge nu, men blogger verkar inte vilja som jag vill, så nu får det vara lite hipp som happ med ordningen på de få bilder som kom med. ;-)

Vi har iaf haft en bra jul, då vi alla tre var lediga. Julafton firades med familjen min (mamma, Åke, Cilla, mormor, pappa och Kina) hemma hos oss. Mycket mysigt, massa god mat och massa massa klappar. Vinga var lyrisk och förväntansfull hela dagen! :-) Som sig bör med andra ord. :-)

Juldagen var framförallt jag helt död och vi gjorde ingenting hela familjen. Skönt skönt!

Annandagen kom Nilssons på middag en kortis och på söndagen tog vi det lugnt igen.

I måndags drog arbetsveckan igång för mig medan N och Vinga var på stan. Jag hade en supertuff arbetsdag bara för att komma hem till en massa stress då N blivit utkallad på snöröjning på tisdag morgon. Var bara att kasta i sig mat, diska, packa och skjutsa Vinga till morfar där hon fick vara måndag till onsdag. Jag hämtade henne där på onsdag kväll och sen sov hon hemma en natt för att på nyårsfton sova hos mormor igen.

Både N och jag jobbade nyårsafton och nyårsdagen så nyår blev lugnt för oss. Middag och efterrätt hos mamma och skål på tolvslaget sen hem och sova och iväg till jobbet igen. N hade ett härligt 24-timmars pass på nyårsdagen och jobbar natthelg nu så här är det fullt upp. ;-) Vinga och jag slappar dock på min lediga helg. Nästa vecka har jag en 7-av-8-arbetsdagars-vecka. *puh*

God fortsättning på er alla!

Vinga kollar när N smäller smällare.

Sötaste Mimmi-tjejen.

Jedi-Vinga.

Många paket kom Tomten med.

Tomtefar utanför fönstret.

2 kommentarer:

Maria sa...

Söt vingis :-)

Hu det lät inte kul med allt jobbande, hoppas ni hinner rå om varandra där emellan också :-)

Puss å kram :-*

Unknown sa...

Haha Mia, det vet vi ändå inte hur man gör så det är lugnt. ;-)

Ärligt talat så skulle jag vilja åka utomlands i två veckor hela familjen och göra INGENTING, skulle behövas! Är alltid ett sånt antiklimax för mig efter jul också, så långt till våren jue. ;-)