fredag 26 november 2010

Nu är det jul även i vårt hus


Vingas paketkalender

Köksfönstret
En ny adventsljusstake blev det i år.

En av 4 av Gun-Maris tomtar
Tomtemor

Gandalf ;-)

Tomtefar

Saffrans- och limecheescake. Saknas gör granatäpple som ska utgöra garnityr. :-)

Idag har vi hunnit adventspynta (jag tänkte ta lite idag och resten imorgon, men som vanligt när jag har börjat med nåt så vill jag bli färdig, så nu har jag ont ;-)), bakat saffrans- och limecheescake och varit hos barnmorskan på koll.

Vinga var med och lyssnade på hjärtljuden idag och tyckte det var spännande med "tåget" i mammas mage. :-) Mina värden var bra och jag behöver inte knapra järn än - skönt. :-)

Ikväll blir det fredagsmys hos Mia och Frida (därav bakningen). Imorgon ska vi adventsmysa med glögg och pepparkakor och baka en tårta till på söndag då vi firar N som blir ännu äldre. :-D

Trevlig helg på er alla.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att allt var bra hos bm, mysigt att Vinga fick lyssna på hjärtljuden!

Vi har en likadan adventsstake men i svart :)

Sara sa...

Vilken jättesöt paketkalender!