måndag 28 januari 2008

Heeeelt urlakad!


Puh! Vilken pärs den här dagen var! Rekryteringsseminarium, 8:30-16:30. 8 timmar under enorm press, har varit toknervös hela dagen... Men nu är det gjort!

Jag klarade mig från magsjukan inatt och idag så jag tog mig iväg, som sagt. Tack å lov för det! Gud vad jag hade grämt mig om jag missat dagen helt!
Tror dock, tyvärr, inte att jag kommer att få jobbet. Det finns alldeles för mycket kompetent folk med gedigen erfarenhet i den här stan. Jag var med marginal yngst idag, och har inte hunnit med en bråkdel av vad de andra 7 som var uttagna hade att erbjuda...

Dan började värdelöst också, fick nån minut på oss att förbereda en 5 minuter lång presentation av oss själva inför hela gruppen (7 andra medsökande plus 9 i rekryteringsgruppen tror jag vi var)
. Jag var så nervös så jag glömde bort hälften av vad jag skulle säga, fast jag hade gjort punkter på ett papper framför mig! Kände att "fan, det är bara att ge upp och gå hem!!" men bet ihop och stannade.

Sen hade vi en samarbetsuppgift som gick helt ok måste jag säga, tycker jag fick sagt lite och ändå visade att jag kan lyssna och lära.
Efter lunch fick vi tre uppgifter till. En var att informera rekryteringsgruppen, under 10 minuter med oh och hela baletten, om våra nuvarande jobb. Hade 30 minuter på oss att förbereda och det gick väl ok med tanke på hur mkt jag hatar att prata inför folk sådär...
Sen fick vi komma in en och en på små-intervjuer, vilket gick sådär hyfsat.
Slutligen fick vi en väääääldigt diffust berskriven uppgift som skulle lämnas in skriftligen. Det vet jag inte hur det gick, det var skitsvårt att komma på och klura ut vad de ville ha ut av den uppgiften så där är jag lite nollställd. Gjorde mitt bästa iaf.

Nu ska de klura ett par dagar och sen får man veta hur det gick, om jag är en av de två som väljs ut eller inte.
Har inte så stora förhoppningar, som sagt, men självklart VILL jag! :-)

Nu ska jag SOVA - för första gången på nån vecka. ;-)

1 kommentar:

Maria sa...

Haha, första symtomen kom exakt 48 timmar efter jag träffade Vingeling, så jag e lite lur ;-) Fast det gör detsamma, sjuk som sjuk :(