tisdag 14 december 2010

Ännu en mysig dag!





Idag har Vinga och jag haft ännu en mysig ledig dag med massor av julbak och kramar!


Var så vansinnigt förkyld igår så jag trodde inte att jag skulle orka med bak-dejten med Mia och Frida idag, men mådde mkt bättre imorse så i eftermiddags kom de förbi och hjälpte Vinga och mig med pepparkakorna och knäcken. Mys! Tack för sällskapet kära vänner!


Innan sällskapet dök upp hann jag och Vinga med att göra en sats fudge till plus en stor sats Rocky Roads med corn flakes istället för nötter (tack för tipset Annika!). Vi mös med sovmorgon och sen frulle framför tv:n också, kramades och sen lekte Vinga själv en hel del medan jag hann virka klart mammas julklapp nr 2 - ett par pulsvärmare/torgvantar.


Tänk att det kan vara så fantastiskt mysigt att vara ledig med sitt barn! Ska bli skönt att få mer tid hemma sen, och framför allt - mer tid hela familjen! Vinga räknar dagarna nu, till i helgen då vi är lediga ALLA! Lilla hjärtat!


Förresten - igår var det ju Lucia och obligatoriskt firande på dagis. Så duktiga så var barnen små. Älskar Lucia-tåg, blir tårögd varenda gång! :-)

2 kommentarer:

Annika sa...

Varsågod, så lite så! Var det gott då? :)

Unknown sa...

Jao, d funkar fint. :-) Men jag ääääälskar nötter, så det är nog svårslaget. ;-)