torsdag 9 december 2010

Bästa dagen!



Den här veckan har jag helgvecka, vilket innebär jobb 6 av 7 dagar och nästan ingen tid alls med mitt lilla (eller stora ;-)) hjärta. Skitjobbigt! Jobbar kväll 4 av de 6 arbetsdagarna dessutom, vilket ger ännu mindre tid med mina nära. Igår kväll var dessutom make och dotter borta på kalas hos svägerskan som har katter, så jag kunde inte följa med. :-(
Idag har jag dock haft min lediga dag, och OJ så mysig den har varit! :-)
Vi tog sovmorgon till 9, Vinga och jag, åt gofrulle i soffan och såg barnprogram ganska länge. Lekte lite och åt lunch, varefter vi satte igång att baka julgodis med mandelmassa, nougat, russin och choklad. Vinga åt mer än ett chokladdoppat russin kan jag säga. ;-) Efter julbaket la vi oss i soffan och pratade i över en timme. Vinga hade massor att berätta om dagis och kompisar och allt möjligt! :-D Mys!!
När N kom hem åt vi mellis som bestod av pepparkakor, lussebullar och vårt nygjorda godis. :-) Inte dumt alls. Innan middagen lekte Vinga själv ett tag och både N och jag fick vila lite på soffan. Underbart!
Nu är Tottan nyduschad och kollar julkalendern innan det är dags att natta.
Bästa dagen ever! :-)

4 kommentarer:

Sara sa...

Åh, jag blir alldeles varm i hjärtat!

Maria sa...

Härligt :-)

Annika sa...

Åh ja! Pass på att njuta av egentid med Vinga nu när du går på hp! Det blir svårare när man har två, men då är du ju inte på jobbet heller iofs så det blir ju ändå mer tid med henne.

Kram

Unknown sa...

Sara - jag med, så myyyysigt att verkligen bara ligga och prata med hjärtat. :-)

Annika - tack, jag ska försöka göra det. Blir ju hemma mer när jag är föräldraledig, men jag hoppas orken räcker till också! Lite orolig e jag allt. ;-)