måndag 17 januari 2011

Arga dottern


De senaste dagarna har jag fått smaka på vår dotters temperament som jag tidigare tydligen varit förskonad ifrån - min gissning för att jag varit borta så mkt (jobbat). N har fått ta de värsta smällarna, och får fortfarande våldsammare utbrott än mig, men nu har Vinga minsann börjat mopsa sig ordentligt mot mor sin också. ;-)

Framförallt är det när hon ska hämtas, från dagis eller kompisar, som det bråkas. VARENDA gång! Mammans tålamod är inte alltid på topp, nu när jag har ONT konstant, så vi krockar en hel del mer än annars i humöret också, dotra och jag... Jobbigt!

Vi har pratat och diskuterat och försökt och försökt och försökt, men Vinga fortsätter tok-tjorva vid hämtning.

Nu ska vi prova, som så många andra, ett belöningssystem för att uppmuntra good behaviour. Håll tummarna!

4 kommentarer:

Maria sa...

Ajajaj härligt med trotsiga barn...not! bara bita ihop å räkna till typ en miljon! Vilket fungerar sisådär. Men tids nog blir det nog folk av dem också kan man ju trösta sig med ;-)

Kram kram

Unknown sa...

Haha, ja, vi får väl hoppas. ;-)

Är inte van dock, har som sagt varit väldigt förskonad hittills. :-)

Maria sa...

Välkommen till klubben då ;-)

Unknown sa...

*s* ;-)

Dag ett - klockren hämtning, N fick tom en kram. :-D