måndag 3 januari 2011

Mitt 2010

Har suttit och kollat igenom bloggandet från förra året och kan väl konstatera att mitt 2010 kan summeras ungefär såhär:

I januari läste jag Twilight-böckerna för fulla muggar och kände mig som 17 igen.

I februari konstaterade jag att Vinga är väldigt klok och intelligent och att hon är väldigt intresserad av bokstäver, ord och siffror, medan jag virkade.

I mars virkade jag lite till, Vinga testade slalom för första gången, jag fyllde år och fick en ajfån! :-D

April var månaden då askmolnet satte stopp för systers hemkomst och vi förlorade Sylvia.

I maj fick Vinga vattkoppor och vår Göteborgresa fick ställas in, men månaden bjöd på många födelsedagskalas i vanlig ordning - viktigast av allt var ju Vingas 4 års-dag.

Juni inleddes med en härligt lugn vecka i soliga Cala Mayor för mig tillsammans med mamma och Åke och jag blev gravid, men mest av allt präglas juni av min älskade momos bortgång. :-( Det gör fortfarande ont att tänka på att hon inte finns i jordelivet längre. :-(

Även juli präglades av sorg (momo begravdes och huset städades ur), men också rökstopp, illamående och semester i Norrfällsviken, Sundsvall, stugan och på hemmaplan.

I augusti började vi kolla på och drömma om lite större hus, började jobba och avslutade månaden med att åka hela familjen till Alcudia - helt underbart!!

September inleddes på Mallis, gick i trötthetens och förkylningarnas tecken, det var mycket på jobbet och Vinga testade Funky Kidz - och älskade det!

I oktober var vi mer förkylda men fick också se plutten i magen på rutinultraljudet.

November bjöd på lite virkning igen, Malin var hemma, N fyllde år och vi umgicks lite mer med vänner än vanligt.

Slutligen december som var min sista månad på jobbet och därmet innebar en del vemod och avsked tillsammans med det obligatoriska julpysslet, julbaket och julmyset, samt, icke att förglömma, Vingas dansavslutning där hon var astronaut.

2011 hoppas jag präglas av liv och inte så mycket sorg och död som 2010 har gjort. Med tanke på den väntade plutten så har året goda förutsättningar. :-)

God fortsättning på det nya året kära vänner!

2 kommentarer:

Sara sa...

Vad roligt med en liten års-sammanfattning! Jag har ju bara bloggat sen oktober, så det skulle inte bli så mycket att komma med ;-)

Unknown sa...

Haha, lätt och snabbt sammanfattat kanske? ;-)