onsdag 19 januari 2011

Ledig och ledig

Just nu är det väldigt lugnt i livet mitt. Är som bekant hemma på havandeskapspenning, och tur är väl det, för nån energi har jag då rakt inte! Sover som en kratta på nätterna, har så sjukt ont och blir snabbt så tät i näsan att jag får ihop nån timmes sömn max, sammanlagt. Vet att det var likadant sist och jag LED så fruktansvärt! Nu lider jag förstås också, men jag har varit mer förberedd den här graviditeten, på att det inte är någe kul för min kropp och själ att bära ett barn, så jag tar det liiiite bättre känner jag.

Om dagarna orkar jag iaf följaktligen inte så mycket. Har sett klart Solsidan säsong ett, virkar lite, kollar datorn, städar och tvättar typ.

I måndags hade jag en lyxdag med mammagrupp för första gången (trevligt att få lära känna andra mammalediga här ute - känner inte så många just här så det känns gott för framtiden) och sen utnyttjade jag ett julklapps-presentkort på ansiktsbehandling på Take Care (suuuperskönt!).

Igår var jag helt sprängd och orkade knappt ur sängen och lämna barnet på dagis på morgonen, och det höll i sig hela dagen. Och idag har jag varit och fikat/lunchat med min faster på café Göteborg (är fortfarande mätt!) Det var trevligt! Har inte träffat henne på över ett år tror jag, så det var på tiden!

Imorron blir det att ta tag i städningen och sen lär jag vara heldöd i rygg och fogar... men bäst att passa på när Vinga är på dagis så hon inte blir så lidande. Fredag är hon ledig och på kvällen har SCA fest så vi ska till Äpplet och äta middag. Blir lugnt dock (pga min ork mest) så det blir en tidig kväll.

Det är ungefär max vad jag orkar just nu. ;-)

Helgen blir mysig dock. Jag gav N en hotellnatt på Hotell Lappland med SPA-dag och två rätters supé i julklapp, så det blir ett vuxendygn i Lycksele lördag-söndag för oss. Otroligt längesen vi umgicks, framförallt på tu man hand, så det blir nog mysigt. Vinga får sova hos mormor vilket hon längtar efter, så det känns också bra. :-)

Tja, så ser mitt tråkiga liv ut just nu. ;-) 50 dagar kvar... jag DÖR om jag går över tiden. ;-)

2 kommentarer:

Sofia sa...

Gör dig själv en tjänst Camilla och ställ in dig på att gå över! Väntan blir olidlig annars! Jag min kropp och själ mår inte heller bra av att vara gravid så jag vet precis hur du känner! KRAM

Unknown sa...

I know Sofia. Det blir den hur som helst... Jobbigt detta!

Kram