onsdag 10 oktober 2012

Dag två och tre

Dag två var en aning segare än första dagen utan socker. Kändes lite svårt att stå emot suget när en kollega bjöd på godis som stod framme i en skål på jobbet när jag kom på eftermiddagen. Vid middagstid ställde jag in den i ett skåp ;) men jag tog ingen. :)

Dag tre började gräsligt. Jag har banne mig ren abstinens, på samma sätt som när jag slutade röka. Deppig, livstrött och absolut inget som helst tålamod vid motgångar. Fy fabian! Dock känns det som ett väldigt vettigt beslut med avgiftning en sån här dag kan jag säga! Att socker är en sån drog!?!

Morgonen började inte ett dugg bra med bråk med Vinga (vi blev dock vänner innan hon kom till skolan tack och lov) och sen var jag bara ledsen ledsen ledsen!

Efter lämning på dagis och skola åkte jag och maken på gymet (lillan fick en bonusdag på dagis idag, om än en kort sådan - jobbigt för mammans samvete men maken säger jag ska känna lugnet så jag försöker) och där fick jag lite utlopp för frustrationen - tro det eller ej.

Nu känns det lite bättre. Ska åka och träffa vänner ikväll, vänner som drabbats av den gräsligaste av sjukdomar - cancer - men som tycks vara vid gott mod efter omständigheterna. Gott i hjärtat! Bra att få se dem också.

Aja. Dag två var vilodag från motion och idag, dag tre har jag gymmat (20 min löpband, 15 min mage/rygg och 10 min armar plus stretch). So far so good.

//Latmasken

Inga kommentarer: