lördag 6 oktober 2012

Usch!

Allvarligt, jag har legat vaken halva natten och haft ångest. Jag har på nåt vis förträngt hur jag känner för mig själv och min kropp sen Nora föddes. Ibland har det gått ganska bra, fasaden har hållit, men igår fick jag en riktig bitchslap och kom tillbaka till verkligheten. Jag vill inte se ut så här!!

Varför är det då så svårt? Jag önskar att jag, som jag läste på en träningsblogg igår, också kunde känna att jag med träning prioriterade att göra något roligt, för mig, men det är och har alltid varit ett nödvändigt ont och ett måste som innebär vånda och plåga i mitt liv. Blä!!

Dessutom är jag äckligt beroende av sötsaker. Jag riktigt kräver det, ofta! Sjukt, obehagligt, vidrigt!

Planen är, i alla fall, från och med måndag:

1) Sockerdetox - en månad utan socker (frukt är ok).

2) Prioritera en timmes motion i valfri form varannan dag.

Kan jag klara det tro? Jag vill ju må bra, i kropp och själ!!


Håll en tumme och hejja på mig lite, är ni rara. :)

6 kommentarer:

Susanne W sa...

Klart du fixar det här!
Heja dig.


Skickar med en liten utmaning http://susanneweidenhag.wordpress.com/2012/10/06/fotoutmaning/

Unknown sa...

Tack! <3

Sara sa...

Oj, var det jag som skrev detta inlägg...? Jag hejar på dig! *och försöker peppa mig själv i samma veva*

Unknown sa...

Tack Sara, och detsamma! :)

Annika sa...

Jag gör som Sara, hejar på dig och peppar mig själv på samma gång!!

Unknown sa...

Tusen tack Annika! I need it!! ;)