onsdag 10 oktober 2012

Letar inspiration och pepp - jösses vad socker är farligt!

Här finns att läsa om sockerdemonen....

Jag säger bara herreguuuuud!

Madeleine Midenstrand

iForm (fast här vill de ersätta allt med konstgjorda, dåliga sötningmedel som är lika farliga de :/)

Toppform

Aftonbladet

Bittensaddiction

76 dangers of sugar

Bitten Jonssons Sockerbomben lär vara nåt för mig...

Jag inser mer och mer att jag bytte ut mitt beroende av nikotin när jag slutade röka, mot socker - som jag redan tyckte var så sjukligt gott och en sån stor belöning... Sen gick det till överdrift. Jösses...

2 kommentarer:

Sara sa...

Vad duktig du är! Jag veeeet vilket vidrigt beroende det är! Och jag blir också mörkrädd när jag läser allt om sockerboven - men tror du det får mig att agera? Nixpix.

Unknown sa...

Inte mig heller. Det var den där ångestnatten i lördags som fick mig att vakna (?) för en stund. Jag hoppas jag klarar en månad helt sockerfri och därefter kan äta nyttigare söta alternativ, typ från frukter och honung och bara liiiite socker. :) Den som lever får se. :)