lördag 13 oktober 2012

Raw food

Tack vare fantastiska Sara på jobbet har jag fått inspiration genom några böcker hon lånade mig. En av dem är en Raw Food kokbok som heter Raw Food på Svenska. Jag började bläddra i den igår och föll direkt i träsket och beställde hem lite råvaror på nätet.

Det känns som ett vettigt och väldigt BRA alternativ till sockermättad kost måste jag säga. Jag är redan helt inne på ekologisk mat pga alla gifter vi och barnen snabbt får i oss i annat fall, och jag tror jag har inspirerat min käre make också. Han bläddrade i boken imorse och gick med på att vi ska prova äta helt raw en dag i veckan!! Kors i tak! Han är ett köttmonster, min karl i vanliga fall! :)

Kul med inspiration och framförallt vettiga alternativ, när godissuget sätter in. :)

De dagar som gått sen sist har iaf gått bra. Suget och deppigheten har mattats av och jag har än så länge motionerat varannan dag, som jag sagt. Dags igen imorgon för motion och då blir det lite klurigt eftersom jag jobbar 7:30-17, N jobbar 05:45-17:45 och vi ska hinna äta och hämta barnen hos barnvakterna samt få isäng dem, men en timme SKA jag klämma in, om så på bekostnad av tv-stunden i soffan. :) Bära eller brista. ;)

Kram på er!

2 kommentarer:

Sara sa...

Härligt att du är så peppad!

Unknown sa...

Det går upp och ner - hade ett sjukt godissug efter lunch idag. Var väldigt trött och ganska stressad då, men suget gick över och jag höll mig från slisk. :)

Men, jag försöker. :)