lördag 27 oktober 2012

Snart snart...

...har jag klarat en månad. En och en halv vecka kvar, drygt.

Det går ganska bra. Jag blir tvärsugen på mjökchoklad eller sylt eller marmelad eller något liknande nån gång då och då. Har hittills gått bra att avhjälpa med söta torkade frukter och lite nötter. Idag ska jag lyxa och baka eventbollar. Rawfood är verkligen min räddare i nöden!



I onsdags hade vi planeringsdag med jobbet och bjöds på tårta eftersom en kollega just fyllt 30. Jag klarade att stå emot frestelsen och smakade inte ens en liiiiten bit. :)

I måndags fick jag leverans från en gammal klasskompis som startat chokladföretaget Selected Seven, och tipsade mig om deras Conscious rawfood-choklad, helt utan konstgjorda ämnen och heller inget socker. Igår smakade jag varianten med apelsinsmak. Kanongott!!



Träningen (motionen ska jag nog vara ärlig och kalla det ;)) har också funkat helt ok. Har hållit mig till varannan dag som jag lovat mig själv. Det är lite klurigt och ibland ganska stressigt att få till, men det går. :)

Kämpa kämpa!

2 kommentarer:

Sara sa...

Men helsikes så duktig du är! Kan du inte lägga ut lite recept på Rawfood-grejerna du pratar om?

Unknown sa...

:) Tack Sara för pepp! :)

Det skulle jag kunna göra, vid tillfälle. Det är faktiskt grymt gott och mättande långt över förväntan! Väldigt rena smaker eftersom inget försvinner/förändras i tillagningen.